ادرس سفارت ایتالیا در تهران

ادرس سفارت ایتالیا در تهران

اگر وقت سفارت ایتالیا دارید و قصد حضور در سفارت ایتالیا در تهران را دارید، لازم است که در مورد بخش‌های آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

سفارت ایتالیا در ایران به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است که هر یک دارای آدرس‌های مجزا هستند. بخش فرهنگی و سیاسی سفارت در تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو قرار دارد و شماره‌های پلاک از 68 تا 79 را شامل می‌شود.

امور کنسولی نیز در مکانی دیگر از تهران واقع شده که این بخش در خیابان فرزان شرقی، نزدیک خیابان جردن و خیابان نلسون ماندلا (بولوار آفریقای سابق)، در بن‌بست فرزان شرقی و پلاک 15 قرار گرفته است. علاوه بر این‌ها، کارگزاری ویزامتریک که با امور ویزا و مسائل کنسولی سروکار دارد، درتهران ،خیابان شهید بهشتی ،خیابان خالد اسلامبولی (وزرا سابق)، نبش خیابان بیست و یکم ، ساختمان شیراز ، شماره ۱۳۷ ،طبقه ۱ مستقر است.

مراجعه به سفارت ایتالیا در ایران می‌تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد. افرادی که قصد مهاجرت، تحصیل، کار، گردشگری یا دیدار خانوادگی در ایتالیا را دارند ممکن است نیاز به دریافت ویزا داشته باشند که برای این امر باید به بخش کنسولی سفارت مراجعه کنند. همچنین، برای انجام اموری مانند تمدید پاسپورت ایتالیایی، ثبت وضعیت مدنی و درخواست شناسنامه، نیز باید به سفارت مراجعه کرد. علاوه بر امور کنسولی، مراجعات به بخش فرهنگی و سیاسی نیز ممکن است به‌منظور شرکت در رویدادها، نمایشگاه‌ها و سایر فعالیت‌هایی با محوریت تقویت روابط فرهنگی و دیپلماتیک بین ایتالیا و ایران انجام شود. سفارت همچنین می‌تواند نقش مشاوره‌ای برای شهروندان ایتالیایی مقیم ایران داشته باشد و در مواقع اضطراری به آنها خدمات ارائه دهد.