سفارت بلغارستان در تهران

سفارت بلغارستان در ایران به‌عنوان نمایندگی دیپلماتیک بلغارستان در این کشور فعالیت می‌کند و جایگاه مهمی در تقویت روابط دوجانبه میان بلغارستان و ایران دارد.

سفارت بلغارستان

بسیاری از افراد هنگام مواجه با مفهوم وقت سفارت بلغارستان، با خود می‌گویند مگر اصلا نیازی به اخذ این وقت برای سفر به بلغارستان است؟ به‌طور‌کلی سفارت بلغارستان با هدف انجام مراحل و امور پیش از دریافت ویزا راه‌اندازی شده است.

اگر قصد سفر به کشور بلغارستان را دارید، پیش از هر‌چیزی باید جهت بررسی مدارک و اطلاعات بیومتریک خود، به سفارت این کشور مراجعه کنید. اما به راستی سفارت بلغارستان کجا قرار دارد و برای دریافت چه خدمانی می‌توان به آن مراجعه کرد؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه در رابطه با سفارت بلغارستان را نیاز دارید، به دست آورید.

سفارت بلغارستان در تهران

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که سفارت بلغارستان همان کنسول‌گری این کشور است و اغلب مواقع این دو واژه را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، اما در‌حقیقت میان کنسولگری و سفارت دو نهاد جدا از یکدیگر هستند و هر‌یک وظایف منحصر‌به‌فردی دارند.

به‌طور‌کلی تقریبا تمام کشور‌ها در خاک کشور‌های دیگر، سفارت و کنسول‌گری دارند و به این ترتیب روابط سیاسی و تجاری را گسترش می‌دهند. البته این امر موجب رونق صنعت گردشگری و توریسم نیز می‌شود. سفارت بلغارستان را می‌توان نهاد بالا‌تر و مهم‌تر از کنسول‌گری این کشور در نظر گرفت. لازم به ذکر است که در‌حقیقت سفارت تنها نماینده رسمی و سیاسی هر‌کشور است و هر کشور تنها می‌تواند در خاک دیگر کشور‌ها یک سفارت داشته باشد. در سمت دیگر کشور بلغارستان می‎‌تواند در خاک دیگر کشور‌ها، چندین کنسولگری داشته باشد. کنسولگری نماینده رسمی کشور بلغارستان به شمار می‌آید، اما با این وجود نمی‌توان این نهاد را نماینده سیاسی کشور بلغارستان در نظر گرفت. چرا‌که کنسولگری هر کشور وظایف دیگری از‌جمله گسترش روابط تجاری و روابط دوستانه میان مردم بلغارستان و کشور دیگر دارد.

در هر کنسولگری، یک فرد از طرف سفیر به‌عنوان کنسول انتخاب می‌شود و وظایف رسیدگی به امور را برعهده دارد. دیگر کارمندان کنسولگری را دیپلمات می‌نامند. این نکته را در نظر داشته باشید که سفارت بلغارستان در پایتخت ایران یعنی تهران قرار دارد، اما کنسولگری این کشور در شهر‌های مهم تجاری و مرزی احداث می‌شود.

وظایف سفارت بلغارستان چیست؟

سفارت بلغارستان، نهاد رسمی این کشور است که سفیر بلغارستان در آن حضور دارد و اداره این نهاد با وی است. از مهم‌ترین و آشنا‌ترین وظایف سفارت این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود و گسترش روابط سیاسی میان ایران و بلغارستان
  • حل مشکلات سیاسی
  • دفاع از حقوق شهروندان بلغاری
  • تعیین وظایف کنسولگری‌ها
  • حمایت و حل مشکلات شهروندان بلغاری
  • خدمات صدور ویزا و پاسپورت
  • بررسی مشکلات ویزای شهروندان
  • و…

کارگزاران رسمی سفارت بلغارستان

برای رزرو وقت سفارت بلغارستان از ایران، شما می‌توانید به کارگزاری‌های مختلف مراجعه کنید که به‌طور‌کلی عبارتند از:

  • سایت VFS global
  • سایت سفارتخانه بلغارستان

سفارت بلغارستان در ایران

این سفارت در تهران، خیابان ولی عصر، توانیر، خیابان نظامی گنجوی واقع شده است، اما امروزه دیگر هیچ نیازی به مراجعه حضوری به سفارت وجود ندارد و شما برای تحویل مدارک و انگشت‌نگاری باید به دفتر VFS Global مراجعه نمایید.

آدرس VFS بلغارستان

تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم

ساعت کاری VFS بلغارستان جهت ثبت درخواست: برای این امر شما می‌توانید یکشنبه تا پنچ‌شنبه از ساعت 8 صبح الی 14 مراجعه کنید.

ساعت کاری VFS بلغارستان جهت تحویل پاسپورت: برای تحویل پاسپورت شما می‌توانید یکشنبه تا پنچ‌شنبه از ساعت 8 صبح الی 16 مراجعه نمایید.

شماره تماس: 02191008404

ایمیل وی اف اس بلغارستان: info.Bulgariaian@vfshelpline.com

آدرس سفارت بلغارستان

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، توانیر، خیابان ناظمی گنجوی، پلاک 40

روز‌های کاری: شنبه تا پنچ‌شنبه از ساعت 10 تا 30/12

شماره تماس: 02188775662

ساعات پاسخگویی به تماس‌ها: روز‌های یکشنبه تا پنچ‌شنبه از ساعات 10 تا 14

ایمیل: Consulate.Tehran@mfa.bg

تعطیلات سفارت بلغارستان در سال 2024

این سفارت در برخی از تعطیلات سال به افراد خدمات ارائه نمی‌دهد. به همین جهت بهتر است پیش از مراجعه به آن، این تعطیلات را به خوبی بشناسید. در جدول زیر تعطیلات سال 2024 سفارت بلغارستان به‌صورت دقیق و مجزا آورده شده است.

تعطیلات

تاریخ

روز

روز سال نو

1 ژانویه

دوشنبه

روز ملی بلغارستان

3 مارس

یکشنبه

تعطیلات روز ملی بلغارستان

4 مارس

دوشنبه

روز کارگر

1 می

چهارشنبه

جمعه نیک ارتدکس

3 می

جمعه

شنبه مقدس ارتدکس

4 مارس

شنبه

یکشنبه پاک ارتدکس

5 می

یکشنبه

روز ارتش/ روز سنت جرج

6 می

دوشنبه

روز فرهنگ و سواد

26 می

یکشنبه

ارتحال امام خمینی (ره)

3 ژوئن

دوشنبه

قیام 15 خرداد

4 ژوئن

سه‌شنبه

تاسوعا

15 جولای

دوشنبه

عاشورا

16 جولای

سه‌شنبه

اربعین

25 آگوست

یکشنبه

رحلت حضرت محمد(ص)

2 سپتامبر

دوشنبه

شهادت امام رضا(ع)

4 سپتامبر

چهارشنبه

روز اتحاد و یکپارچگی

8 سپتامبر

یکشنبه

روز آزادی

22 سپتامبر

یکشنبه

وفات حضرت فاطمه (س)

5 دسامبر

پنچ‌شنبه

شب کریسمس

24 دسامبر

سه‌شنبه

روز کریسمس

25 دسامبر

چهارشنبه

دومین روز کریسمس

26 دسامبر

پنچ‌شنبه

مصاحبه سفارت بلغارستان

با واگذاری بخش ویزای بلغارستان به VFS دیگر هیچ مصاحبه‌ای با متقاضیان انجام نمی‌شود و تنها مدارک تحویل و مسافر انگشت‌نگاری می‌شود.

دریافت وقت سفارت بلغارستان چقدر زمان می‌برد؟

در حالت عادی وقت سفارت بلغارستان به‌صورت ماهانه ارائه می‌شود، اما همیشه به این صورت نیست و در فصل‌های مختلف این امر یکسان نیست و ممکن است برای یک تا سه ماه آینده به شما وقت داده شود. خوب است بدانید که مطابق با قوانین شینگن شما شش ماه قبل از سفر خود می‌توانید اقدام به دریافت وقت سفارت کنید، اما با این وجود کار خود را به دقیقه 90 موکول نکنید و سریع‌تر برای دریافت ویزا اقدام نمایید.

سخن پایانی

در مطالب فوق به بررسی مفهوم سفارت بلغارستان و وظایف آن پرداختیم. همانطور که گفتیم سفارت بلغارستان تنها نماینده رسمی و سیاسی این کشور است و تنها در پایتخت ایران یعنی تهران خدمات ارائه می‌دهد. برای دریافت ویزای کشور بلغارستان شما باید به کارگزار آن مراجعه کنید و مدارک خود را تحویل دهید. همچنین در این نهاد فرآیند ویزامتریک یا انگشت‌نگاری نیز انجام می‌گیرد.

برای اخذ وقت زمان سفارت بلغارستان، هیچ زمان مشخصی وجود ندارد و این امر به‌صورت کاملا رندوم انجام می‌گیرد. البته شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان ما، شانس رزرو وقت سفارت خود را افزایش دهید و به این ترتیب ویزای خود را سریع‌تر دریافت کنید. پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

راهنمای مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم زیر را تکمیل کنید

تا مشاوران ما با شما در اسرع وقت تماس بگیرند